Tuesday, October 1, 2019

BBM3410Satu2019: Bird's Eye View (Belalang Production)

Assalamualaikum dan salam sejahtera. Baiklah saya ingin berkongsi kepada anda semua asas fotografi yang terakhir iaitu bird's eye view. Bird's eye view merupakan gambar yang diambil dari atas ke bawah sehingga memperlihatkan sesuatu objek itu kelihatn jauh atau kecil. Untuk lebih mudah difahami bird eye view ini merupakan pandangan melalui burung. Berikut merupakan contoh gambar bagi bird's eye view:



BIRD'S EYE VIEW




Gambar di atas diambil semasa kami berada di Taman Wetland, Putrajaya. Gambar ini diambil dari tempat yang tinggi sehingga memperlihatkan 3 orang kawan aku yang berada di bawah. Sebab nakkan gambar yang cantik, kawan aku sanggup naik tempat yang tinggi. Jadi inilah hasilnya. Cantik kan?






Gambar ini diambil dari tingkat 5 Kolej 12. Gagah jugalah kawan aku ambil gambar walalupun takut telefon terjatuh ke bawah...






Gambar yang terakhir untuk bird's eye view ini diambil semasa kawan aku berada di IOI Mall. Aku pun tak pasti dia ambil gambar ini dari tingkat berapa. Yang pasti dia ambil dari tingkat yang paling atas sehingga memperlihatkan orang-orang yang berada di bawah itu kelihatan kecil.





Akhir kata, saya berharap ilmu yang saya kongsi ini mengenai asas dalam fotografi mampu memberi manfaat kepada anda semua. Oleh itu, apabila mahu mengambil gambar selepas ini pastikan semua asas fotografi itu diaplikasikan dalam kehidupan seharian... Terima kasih ...

No comments:

Post a Comment

BBM3410Satu2019: KALENDAR 2020

Assalamualaikum geng... Haaa untuk kelas amali yang terakhir ini aku diminta untuk menghasilkan kalendar 2020... Pada mulanya banyak juga y...