Monday, December 16, 2019

BBM3410Satu2019: KALENDAR 2020

Assalamualaikum geng... Haaa untuk kelas amali yang terakhir ini aku diminta untuk menghasilkan kalendar 2020... Pada mulanya banyak juga yang aku tak tahu bagaimana nak hasilkan sebuah kalendar dengan menggunakan Adobe Photoshop. Berkat tunjuk ajar daripada Encik Akmal dan rakan-rakan akhirnya aku berjaya juga siapkan kalendar bermula dari muka depan sampailah bulan Disember. Nak cerita pengalaman buat kalendar ini ya ampun teruk bangat... aku banyak kali edit kalendar aku tu, bersengkang mata sampai ke subuh semata-mata nak siapkan kalendar tu, dengan salah format lagi...hurm.. penat...menangis jugalakh aku siapkan kalendar ni.. tapi bila dah siap rasa lega sangat-sangat...hehehe


Muka Depan Kalendar


Januari

Februari

Mac


April


Mei


Jun

Julai


Ogos (Jangan ditanya mana muka saya..)

September


Oktober


 November


Disember

No comments:

Post a Comment

BBM3410Satu2019: KALENDAR 2020

Assalamualaikum geng... Haaa untuk kelas amali yang terakhir ini aku diminta untuk menghasilkan kalendar 2020... Pada mulanya banyak juga y...