Tuesday, October 1, 2019

BBM3410Satu2019: Long Shot (Belalang Production)

Assalamualaikum semua... Ini merupakan asas fotografi yang kedua iaitu long shot. Long shot merupakan gambar manusia atau bukan manusia yang diambil serta gambar tersebut kelihatan jauh dan semakin mengecil. Berikut merupakan gambar bagi long shot untuk pemandangan serta pemandangan dan manusia:


LONG SHOT (PEMANDANGAN)




Gambar ini diambil semasa kami berada di Putrajaya. Pada waku itu, hujan turun renyai-renyai sehingga memperlihatkan lantai mozek tersebut kelihatan basah.



Rasa tenang apabila melihat tumbuhan menghijau ini. Daunnya lebat sekali. Kalaulah pokok ini boleh aku bawa balik, dah lama aku bawa. hahaha..




Gambar ini diambil semasa kami berada di Taman Saujana yang terletak di Putrajaya. Gambar ini memperlihatkan pemandangan dari jarak yang jauh sehingga memperlihatkan bangunan di hujung gambar tersebut kelihatan kecil.




LONG SHOT (PEMANDANGAN DAN MANUSIA)




Gambar di atas diambil di sekitar Putrajaya di mana terdapat bangunan-bangunan kerajaan di sekelilingnya. 



Gambar ini diambil semasa kami berada di Taman Saujana. Gambar ini memperlihatkan pemandangan dan manusia dari jarak yang jauh.




Suzie dan pokok dalam gambar di atas berpisah tiada. Aku lihat lebih kurang sahaja saiz Suzie dengan pokok di sebelahnya. Orangnya kecil molek. Bertambah kecil aku lihat dia dalam gambar ini. hahaha....

No comments:

Post a Comment

BBM3410Satu2019: KALENDAR 2020

Assalamualaikum geng... Haaa untuk kelas amali yang terakhir ini aku diminta untuk menghasilkan kalendar 2020... Pada mulanya banyak juga y...