Tuesday, October 1, 2019

BBM3410Satu2019: Close-Up (Belalang Production)

 CLOSE-UP ( MANUSIA)

Asslamualaikum semua... Di sini saya ingin berkongsi dengan anda semua mengenai asas dalam fotografi. Asas fotografi yang pertama ialah close-up. Close-up merupakan gambar yang diambil secara dekat dalam keadaan bersedia. Berikut merupakan contoh gambar bagi close-up untuk manusia dan bukan manusia:






Ini ialah Hakimah. Tapi aku memanggil nama dia Kimah . Dalam gambar ini, memperlihatkan dia sedang membuat gaya menggoda. Sesiapa sahaja pasti akan tergoda dengan lirikan mata Kimah ini.





Ini pula Atikah. Atikah ini keningnya lebat dan cantik. Kening dia ini asli tau. Bukan kening buatan sendiri.  Dalam gambar ini, senyuman Atikah kelihatan menawan sekali yang mampu memikat hati jejaka di luar sana.





Amboi-amboi. Tengok siapa tu Fatin? Kemain lagi mata tu merenung. Apa pandang-pandang?  Tak puas hati ke? hahahaha





CLOSE-UP BUKAN MANUSIA




Kalau kawan-kawan nak tahu, bunga ini merupakan bunga orkid. Cantik kan bunga orkid ini? Sesungguhnya ciptaan Allah SWT semuanya indah-indah belaka.





Haish... Bila lihat gambar di atas rasa lapar pula. Kenapalah gambar makanan muncul masa aku tengah buat kerja ini... Gambar ini diambil oleh kawan aku semasa mereka makan di IOI Mall.




Bagi lelaki gelang ini nampak biasa-biasa sahaja tetapi bagi perempuan gelang ini nampak macam gelang emas tau...





No comments:

Post a Comment

BBM3410Satu2019: KALENDAR 2020

Assalamualaikum geng... Haaa untuk kelas amali yang terakhir ini aku diminta untuk menghasilkan kalendar 2020... Pada mulanya banyak juga y...