Monday, September 30, 2019

BBM3410Satu2019: SUATU KETIKA

Assalamualaikum semua....

Alhamdulilah aku bersyukur kerana masih mempunyai kedua ibu bapa dan adik-beradik aku yang lain. Ayahku bernama Mior Zainul bin Lan manakala ibuku bernama Salmah binti Ishak. Aku mempunyai lima orang adik-beradik. Aku merupakan anak nombor dua daripada lima orang adik-beradik. Aku mempunyai seorang kakak dan tiga orang adik lelaki. Nama kakakku yang sulung ialah Ainul Nabila Afiqah. Manakala nama adik lelakiku yang ketiga ialah Mior Lokman Hakim diikuti adik aku yang keempat  bernama Mior Iqbal Haikal Hakimi. Ramai yang mempersoalkan nama adik aku yang keempat ini kerana nama dia terlalu panjang. Aku pun pelik kenapa mak dan abahku bagi nama pada dia panjang sangat. hahahaha Nama adikku yang bongsu pula ialah Mior Fitri Firdaus.

Kami sekeluarga berasal dari Perak. Ayahku berasal dari Teluk Intan manakala ibuku berasal dari Kuala Kangsar. Ayahku berumur 55 tahun manakala ibuku berumur 50 tahun. Ayahku merupakan pesara kerajaan. Ayahku pernah bekerja sebagai Pembantu Am Rendah di JPS Kampung Gajah. Ibuku pula tidak bekerja dan hanya menjadi suri rumah tangga. Kakakku pula berumur 25 tahun. Dia bekerja di rumah sahaja dengan membuat dan menjual pelbagai aneka kek. Adik-adik aku pula masih bersekolah lagi. Dalam keluarga pasti akan ada kisah pahit manis yang akan semua orang rasai. Rasa yang sebeginilah yang mengeratkan lagi ikatan  sesebuat kekeluargaan itu. Oleh itu, hargai keluarga anda selagi mereka masih ada. Jangan sesekali putuskan ikatan kekelurgaan disebabkan hal-hal yang remeh kerana keluarga tidak ada tukar ganti. Akhir kata aku sayang sangat keluarga aku. 





No comments:

Post a Comment

BBM3410Satu2019: KALENDAR 2020

Assalamualaikum geng... Haaa untuk kelas amali yang terakhir ini aku diminta untuk menghasilkan kalendar 2020... Pada mulanya banyak juga y...