Tuesday, October 1, 2019

BBM3410Satu2019: Over The Shoulder (Belalang Production)

Assalamualaikum dan salam sejahtera. Di sini saya ingin berkongsi asas fotografi yang kelima iaitu over the shoulder. Over the shoulder merupakan gambar yang diambil melalui bahu seseorang itu tanpa memperlihatkan muka orang itu. Berikut merupakan contoh bagi gambar over the shoulder.




OVER THE SHOULDER 






Gambar over the shoulder ini memperlihatkan gambar diambil melalui bahu seseorang itu tanpa melihat muka orang tersebut dan terdapat objek di hadapannya sama ada manusia atau pemandangan.





Sekarang ini yang menganggu penglihatan aku adalah tudung yang dia pakai. Silau mata sebab tudungnya berkelip-kelip. Gambar in diambil melalui bahu aku sendiri dan memperlihatkan kawan aku dua orang yang sedang acah berposing.





Gambar ini diambil melalui bahu Afifah dan memperlihatkan aku dan rakan-rakan yang lain berada suatu sudut.

No comments:

Post a Comment

BBM3410Satu2019: KALENDAR 2020

Assalamualaikum geng... Haaa untuk kelas amali yang terakhir ini aku diminta untuk menghasilkan kalendar 2020... Pada mulanya banyak juga y...